سرنگ برای استفاده در دامپزشکی

سرنگ مخصوص دامپزشکان از مهم ترین مواد مصرفی مورد نیاز در کلینیک های دامپزشکی و دام می باشد. تنها سرنگ ها برای دامپزشکان مهم نیستند، بلکه آنها همه روزه از  اسکراب آستین بلند استفاده می کنند که از مهمترین وسایل آنهاست.  آنها نه تنها در جمع آوری خون و سوراخ کردن ، بلکه در شستشوی زخم، واکسیناسیون یا سایر تزریقات و همچنین برای تجویز خوراکی داروها و مکمل های غذایی کاربرد دارند .

 

 

به عنوان یک قاعده، سرنگ ها محصولات یکبار مصرف استریل هستند که پس از استفاده به سرعت دور ریخته می شوند. مانند آستین یکبار مصرف نایلونی.

سرنگ هایی که با آنها تجویز خوراکی داروها و مکمل های تغذیه ای انجام می شود را می توان پس از تمیز کردن دقیق دوباره استفاده کرد. برای این کار، اطمینان از داشتن یک سرنگ خوراکی اختصاصی برای هر بیمار به منظور جلوگیری از انتقال عفونی از طریق بزاق مهم است.

 

جت انژکتور

جت انژکتورها برای تزریق داروها بدون استفاده از سوزن یا کانول استفاده می شوند و نشان دهنده نوع خاصی از سرنگ هستند. در دامپزشکی، انژکتورهای فشاری عمدتاً برای حیوانات کوچک به منظور سهولت تزریق زیر جلدی استفاده می شود. اپلیکاتور را می توان با آب مقطر تمیز کرد و دوباره استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  رول ملحفه روتختی بیمارستان

سرنگ های یکبار مصرف

سرنگ های یکبار مصرف استریل کاربردهای متنوعی در دامپزشکی دارند. نه تنها برای تزریق زیر جلدی، داخل عضلانی، داخل صفاقی یا داخل وریدی استفاده می شود، بلکه برای جمع آوری خون، جمع آوری ادرار با کاتتر ادراری و برای جمع آوری مایعات در حین سوراخ کردن استفاده می شود. سرنگ های استریل یکبار مصرف نیز در دامپزشکی برای شستشوی زخم ها استفاده می شود. سرنگ ها در اندازه های مختلف موجود هستند و دارای مقیاس های ضد لکه برای دوز دقیق دارو یا نمونه هستند.

 

اسلحه واکسیناسیون

اسلحه های واکسیناسیون زمانی استفاده می شوند که چندین حیوان با هم واکسینه شوند، مثلاً در دامداری.

اینها به شخص اجازه می دهد تا بدون مصرف سرنگ های یکبار مصرف، به سرعت حیوانات را واکسینه کند .اسلحه‌های واکسیناسیون معمولاً دارای کانکتورهای لوئر لاک هستند که می‌توان سوزن‌های لازم را به آن وصل کرد. مقدار واکسن مورد استفاده را می توان دقیقاً دوز کرد تا بتوان آن را به طور متوالی تجویز کرد.

بیشتر بخوانید: خرید گان پزشکی قابل شستشو