اندازه سرنگ و دستگاه های دسترسی عروقی

این موضوع به طور مداوم باعث سردرگمی بسیاری در میان پرستاران و سایر افراد استفاده کننده از هر نوع دستگاه دسترسی عروقی (VAD) می شود.

احتمالاً به شما گفته شده است که فقط یک سرنگ 10 میلی لیتری یا یک سرنگ با بشکه ای به اندازه سرنگ 10 میلی لیتری را می توان به هر VAD وصل کرد. بنابراین برای پیروی از این قانون، داروهای با حجم کم را به یک سرنگ بزرگتر منتقل کرده اید.بیشتر بخوانید: اسکراب زنانه آستین کوتاه

 

 

 

اکنون زمان آن است که حقایق را یاد بگیرید تا بتوانید تمرین خود را بر اساس شواهد قرار دهید. درست است که اندازه سرنگ بزرگتر یعنی 10 میلی لیتر نسبت به سرنگ کوچکتر یعنی 3 میلی لیتر یا 5 میلی لیتر فشار کمتری در هنگام تزریق ایجاد می کند. این اساس “قانون” منسوخ شده در مورد استفاده از سرنگ 10 میلی لیتری بود. اما موضوع در واقع آسیب کاتتر است و اندازه سرنگ تنها یک عامل است و من عجله دارم اضافه کنم، نه مهمترین عامل!آسیب کاتتر به 2 مورد بستگی دارد.

  • اول مقاومت در برابر شستشوی دستی است. مقاومت می‌تواند ناشی از ترومبوس داخل مجرا یا تشکیل رسوب دارو یا هر تعدادی از علل مکانیکی مانند کاتتر کج شده یا سندرم پینچ آف برای محل‌های درج ساب ترقوه باشد.بیشتر بخوانید: روپوش کلینیک زیبایی
  • دوم نیرویی است که به میله پیستون سرنگ وارد می شود. این به دلیل اندازه و قدرت دست پرستار متفاوت است و ما واقعاً هیچ راهی برای اندازه گیری میزان نیرویی که هنگام فشار دادن میله پیستون سرنگ وارد می کنیم نداریم. هنگامی که با مقاومت مواجه می‌شوید، تمایل طبیعی به اعمال نیروی بیشتری برای غلبه بر آن مقاومت وجود دارد. ایده بسیار بدی است زیرا منجر به افزایش فشار داخل مجرا می شود و به راحتی می تواند منجر به شکاف خطی روی دیواره کاتتر شود. این می تواند در هر اندازه سرنگ، حتی اندازه 10 میلی لیتر رخ دهد. بنابراین یک سرنگ 10 میلی لیتری “لندر امن” نیست که ما به آن باور داشته ایم.
    بیشتر بخوانید:  لباس بیمار نخی

اکنون دو سند مهم به این موضوع می پردازند. استانداردهای عملی انفوزیون درمانی در سال 1394 بیان می کند که عملکرد همه VAD ها ابتدا باید با یک سرنگ 10 میلی لیتری پر از نمک ارزیابی شود. باز بودن زمانی تایید می شود که مقاومتی وجود نداشته باشد، برگشت خونی که رنگ و قوام خون کامل است، و فقدان علائم یا علائم عوارض VAD وجود داشته باشد. به شکایاتی که ممکن است بیمار داشته باشد توجه کنید.

احساسات عجیب در قفسه سینه، گردن، شانه یا اندام طبیعی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد. اگر VAD ثبت اختراع است، با دادن دارو در سرنگی که برای دوز دارویی که داده می‌شود، اقدام کنید. بله، به این معنی است که از یک سرنگ 3 میلی لیتری استفاده کنید. استانداردهای انفوزیون درمانی را می توان از اینجا خریداری کرد .

بیشتر بخوانید: کلاه جراحی بند دار

سند دوم از مؤسسه اقدامات ایمن دارویی، دستورالعمل های عمل ایمن برای بزرگسالان داروهای فشار IV است.

این سند حاوی اطلاعات بسیار خوبی در مورد جلوگیری از رقیق شدن غیر ضروری دارو است. اکیداً بیان می کند که از سرنگ شستشوی از قبل پر شده برای رقیق کردن داروها استفاده نکنید و دلایل این امر را ارائه می دهد.